لوازم‌التحریر با تصاویر 'غیراسلامی' در ایران ممنوع می‌شود
نوشته شده توسط : zwembril

به گفته معاون آموزش ابتدایی، بخشنامه مربوط به ممنوعيت ورود لوازم التحرير غير ايرانی به مدارس به زودی ابلاغ می‌شود.

فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌و‌پرورش ایران، از ممنوعیت ورود لواز‌م‌التحریر "غیر ایرانی" و "غیراسلامی" به مدارس از مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خانم قربان گفت: "آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ ایرانی ـ اسلامی و همچنین جلوگیری از ورود فرهنگ و شخصیت‌های انیمیشنی غربی به داخل مدارس، از سال تحصیلی جدید ورود هرگونه لوازم‌التحریر اعم از کتاب، دفتر، کیف، مداد و سایر لوازم مورد نیاز دانش‌آموزان که طرح‌ها و آرم‌های غیرایرانی و غیراسلامی داشته باشد، جلوگیری می‌کند."

خانم قربان "ترويج و ارائه فرهنگ ايثار و شهادت" را جايگزين مناسبی براي "تبليغات رنگارنگ فرهنگ غرب" دانست.

او یکی از برنامه‌های "سند تحول" را ترویج فرهنگ اسلامی ـ ایرانی و ارتقاء آن در بین دانش‌آموزان عنوان کرد و خانواده‌ها را موظف دانست که فرزندان خود را با "آگاه‌سازی"، به استفاده از لوازم‌التحریری که نقوش آن متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی است "متقاعد کنند."

سند تحول راهبردی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته به تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و برای اجرا به آموزش و پرورش ابلاغ شد.

حمیدرضا حاجی بابایی هفته پیش با بیان اینکه "مبانی فلسفی" سند تحول آموزش و پرورش برگرفته از "آموزه‌های قرآنی، سیره پیامبر اعظم و ائمه معصومین" است، گفت: "با اجرای سند تحول آموزش و پرورش شاهد تحول در کتب درسی، نوع نگاه به دانش‌آموز و درس، روابط خانواده، مدرسه و دانش‌آموز خواهیم بود."

تغییرات همه جانبه

مسئولان آموزش و پرورش می گویند که اجرای سند تحول تغییرات محتوایی و شکلی فراوانی را در نظام آموزشی به دنبال خواهد داشت.

به گفته فاطمه قربان، "در ایران سال ۱۴۰۴ دانش‌آموز ایرانی باید الگوی شایسته‌ منطقه و بلکه جهان باشد. بنابراین نه تنها در بحث محتوا و ساختار نظام آموزشی به دنبال ارائه الگوی داخلی و اجرای آن هستیم بلکه در مورد آموزش فرهنگی دانش‌آموزان نیز به دنبال ارائه الگوهای مناسب از سرمایه‌های عظیم کشور هستیم."

تفکیک جنسیتی در مهدهای کودک و دوره های پیش دبستانی، محرم سازی مدارس دخترانه ایران و استخدام ۴۰۰ روحانی در آموزش و پرورش ایران از جمله وعده هایی است که در راستای اجرای سند تحول، طی یک سال گذشته از سوی آموزش و پرورش منتشر شده است.

ممنوعیت تبلیغات محصولات خارجی

مسئولان حکومت ایران همواره بر هویت ایرانی - اسلامی تاکید می کنند و می کوشند که فضاهای شهری را از واژه ها و نمادهای غیر ایرانی و غیراسلامی پاکسازی کنند.

اواخر سال گذشته، پلیس ایران به منظور مقابله با آنچه جنگ نرم غرب خوانده می شود، فروش عروسکهای باربی در اسباب بازی ها را ممنوع کرد.

هفته گذشته نیز، منصور واعظی، دبیر شورای فرهنگ عمومی ایران، با اشاره به مصوبه ای که به وزارت ارشاد ابلاغ شده، گفت: "از این پس هیچ محصول غیرایرانی که مشابه ایرانی دارد، مجاز به تبلیغ شهری نیست."

بر اساس این مصوبه، کالاهای ایرانی که نام خارجی دارند، نمی توانند در فضاهای شهری تبلیغات داشته باشند.





:: برچسب‌ها: واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 ارديبهشت 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: